Geplaatst op: 12-03-2019

Nieuw hotel-restaurant in Tholen krijgt vorm

Bezoekers aan het monumentale centrum van het stadje Tholen zal het niet zijn ontgaan. Pal aan de gezellige haven wordt hard gewerkt aan de realisatie van een sfeervol en stijlvol nieuw hotel-restaurant. ZuidWest Invest BV geeft hiermee een compleet nieuwe invulling aan de voormalige ABN Amro-vestiging aan de Kaai in Tholen. Parallel aan de grootscheepse verbouwing zoekt de projectontwikkelaar een geschikte uitbater of koper voor het hotel en restaurant.

Het pand ondergaat zowel van binnen als van buiten een complete metamorfose. De voor- en zijgevel worden over de complete breedte voorzien van schuifpuien met veel glas. Via de entree stap je gelijk het knusse restaurant binnen, dat plaats biedt aan circa 40 gasten. Dat is excl. de plaatsen op het buitenterras. De bar in het restaurant doet tevens dienst als receptie voor het hotel. Via een trap of lift zijn de 10 tweepersoons kamers, verdeeld over de eerste en tweede verdieping, bereikbaar. Jurgen van den Eijnden van ZuidWest Invest is ervan overtuigd dat het hotel-restaurant een prima aanvulling is op het reeds bestaande horeca-aanbod in Tholen-stad en de rest van de gemeente. “Je ziet dat er door toeristische ontwikkeling en toenemende bedrijvigheid op de lokale en regionale industrieterreinen behoefte is aan verblijfsvoorzieningen voor particuliere en zakelijke gasten. Daar spelen wij op in.”

Gezocht: uitbater of koper!

Vanuit ZuidWest Invest BV wordt er parallel aan de ontwikkeling van het hotel-restaurant gezocht naar een geschikte uitbater of koper. “Wij hebben zelf niet de intentie om zo’n horecabedrijf te gaan runnen. Het is dus een unieke kans voor een enthousiaste uitbater die het hotel en restaurant naar eigen inzicht wil gaan exploiteren. Maar wij staan er ook voor open om de zaak casco afgebouwd te verkopen aan een ambitieuze horeca-ondernemer. Die man en/of vrouw kan er dan volledig een eigen stempel op drukken qua inrichting, aankleding en uitstraling. Zoals bij al onze projecten zijn wij puur faciliterend en na de realisatie doen wij graag een stap opzij. Het is aan een ondernemer om dat dan verder in te vullen”, stelt Jurgen van den Eijnden.

Actuele projectinformatie

De ruwbouw zal deze zomer worden afgerond en afhankelijk van hoe snel zich een geschikte uitbater of koper meldt kan het hotel-restaurant nog voor het eind van dit jaar worden geopend. Het project heeft vooralsnog de werktitel ‘Hotel Tholen’ meegekregen. De vorderingen van de complete realisatie zijn te volgen op www.hoteltholen.nl en via die site kunnen potentiële uitbaters of kopers hun interesse kenbaar maken. Belangstellenden kunnen tevens contact opnemen met Jurgen van den Eijnden via tel. 06-24931274 of j.eijnden@kpnmail.nl